Friday 25 January 2013

Melayu Cina India

As Salam and Hi

Jika masih ingat apa yang saya tulis adalah berdasarkan pengalaman dan pemerhatian sendiri. Of course tidak merangumi setiap orang. Ada yang lain, baik, berhemah, berbudi, berilmu, berahlak tinggi dan beriman.

Satu Malaysia, pernah ke kita tak satu cuma rakyat yang tak satu. Apa yang penting kesatuan rakyat

 Malaysia population ratio 5.5:3:1: 0.5 (Malay, Cina, India dan lain-lain)

Apa yang nak saya katakan munkin keras tetapi itulah kenyataan dan dalam umor melebihi setengah abad, dan pengalaman berkerja dari umur 18 tahun layak untuk saya menyatakan hal ini.


Walaupun Melayu majority, tapi dari segi economy, Melayu last, dari segi thinking Melayu last, dari segi social problem Melayu first (dadah, AIDS), dari segi rasuah Melayu first. Basically yang burok Melayu always first. Dan yang lebih sedih Melayu tak pernah hargai bangsa Melayu sendiri. Bila Melayu berada diatas, dia akan tindas melayu yang dibawah dan berbaik dengan Cina dan India. Bila India atau Cina di atas mereka akan pastikan semua golongan mereka juga keatas.

Contoh nya baru baru ini forum antara pelajar dengan Sharifah Zohr Jabeen (youtube), Melayu yang ramai jadi tukang sorak kerena tiada point, Indian yang seorang tu bercakap dengan good point

Fikirkan lah di mana Melayu di Tanah Melayu (I love this word)


Dr Aishah

No comments:

Post a Comment