Thursday 7 March 2013

Sending Assigment

As Salam and Hi


Saya betul betul puzzle tentang pelajar Insitutiton sekarang (TIDAK SEMUA tapi MAJORITY)). Saya pernah belajar juga, banyak lah juga belajar dalam dan luar negeri.

Satu perkara yang terlalu nyata, committment. Bila kita mendaftar untuk belajar kita mesti bersedia untuk put 100% efforts. Masalah, semua orang ada, Siapa kat dunia ini tak ada masalah

Masa saya belajar dulu, assignment di beri setiap dua minggu dan leccture bagi assignment bulat bulat. Tak ada nak ajar macam mana nak jawab. Yang penting sampai tarikh assignment kena hantar. Kelas ramai belajar (hitam putih, Asian dan macam macam).Tidak pernah ada seorang pun minta tangguh assignment. Lecturers are nice but excuse is not acceptable.

Kat institution di Malaysia (IPTS, TIDAK SEMUA tapi Majority) masyallah.  Dah lah lambat hantar assignment, dengan bermacam macam alasan, the product of the assignment tidak langsung memuaskan, guidelines tak ikut, cut and paste, poor grammar, tak tahu introduction, content dan conclusion

Saya pun bayar juga tapi wang tak pernah di sebut because kalau tak nak belajar tak payah bayar.  Tujuan belajar dah terpesung, nak dapat kan ijazah nak naik pangkat bukan nak dapat ilmu.

NIAT tak betul semua tak akan betul

Dr Aishah

No comments:

Post a Comment