Wednesday 27 February 2013

Writing among nurses

As salam and Hi


Bagi orang yang kenal saya, mereka tahu how I will defend my profession as a nurse. Pernah semasa saya menghadiri satu kursus saya bercakap pasal nursing, The speaker cakap " Wow, you betull betul passionate about you job" Yes I am

Pada masa yang sama kita juga terpaksa mengakui kelemahan dan kekurangan kita.

Saya pernah mengajar Diploma, Bachelor, Master and PhD di beberapa tempat IPTA and IPTS. Saya nak cakap pasal writing research/ research proposal

Satu University yang saya impress sangat. Students nya memang bagus. GOOD quality research dan writing mereka memang bagus. Ini Peringkat ijazah sarjana Muda (Bachelor)

On the other hand, I was shock when I read proposal of university at Master level.  Macam kat Astro program OMG. Rata rata quality nya memang menyedihkan. I will not want orang luar tahu dan baca


The TERM MASTER langsung tidak di manafaatkan.  Ini juga reflect nursing as a whole


Dr Aishah

No comments:

Post a Comment