Sunday 7 July 2013

Title dan Status

As salam and Hi


Untuk urusan tukar milik kereta, kita semua tahu di jabatan mana kita perlu pergi. OF course Jabatan Kerajaan yang sepatutnya mengamalkan "RAKYAT Di DAHULUKAN.

Saya kehilangan IC pada hari urusan di buat dan saya membuat aduan di pejabat polis dan mengunakan surat lapuran dan juga passport antarabangsa, yang tidak langsung diterima kerena POLISI kononnya mesti pakai kad pengenalan. Polisi bukan undang undang (malah undang-undang pun boleh di langgar). Polisi is guideline, it can be flexible if and when necessary.
 
Di pejabat ini, polisi ini amat KETAT. PERTUKARAN tak boleh di lakukan tanpa IC oleh orang biasa yang tiada title atau status. Sampai kita begging pun tak ada ehsan dari pegawai. Itu lah yang terjadi kepada saya.

Tetapi KEAJABIAN berlaku apabila pembeli kereta saya memanggil saya dengan sebuatan DATIN di depan pegawai berkenaan. Pegawai tersebut terus lembut hati dan pertukaran dokumen di lakukan tak sampai 5 minit.
 
 
MASYALLAH. Pada lah orang sanggup habis beribu ringgit nak beli title. Itulah Malaysia
 
Dr Aishah


 

 

4.   
 

No comments:

Post a Comment